Щороку німці витрачають приблизно шість мільярдів євро на «біо-продукти». Це другий у світі показник після США. Екологічно свідомим німцям важливо, щоби продукти, які вони споживають, виготовлялися без шкоди для довкілля, а тварини утримувалися в гідних умовах.
Так, зокрема, робить родина фермерів Іванов-Бєлов з містечка Оверат поблизу Кельна. На їхньому невеликому обійсті живуть кури та качки, що вільно пересуваються собі по подвір’ю, кози та корови, що пасуться на галявині, а не вигодовуються виключно штучними кормами. Катрин та Євгеній Іванов-Бєлови займаються своїм фермерством вже чотири роки. Обоє вивчали раніше сільське господарство, і реалізували свою давню мрію, завівши біо-господарство.
Головний принцип діяльності подружжя – екологічний підхід до вирощування та утримування тварин. Вони кажуть, що пропонують покупцям виключно здорові продукти. Щоправда, м'ясо, яке вони продають, удвічі дорожче, ніж у звичайному супермаркеті. «Наші тварини можуть насолоджуватися свіжим повітрям, - розповідає фермерка. - Ми скрупульозно стежимо за дотриманням усіх правових директив Європейського Союзу щодо високоякісного корму для тварин, достатнього простору та освітлення. Усе це відповідно обходиться дорожче».
Втридорога не виходить
Фермерам важливо, аби не занадто багато тварин одночасно утримувалося в їхньому угідді. «До кожної окремої тварини ми хочемо ставитися як до індивідуальності, а не запирати їх в тісних стайнях», - каже Катрин. Вона додає, що помилково думати, що біо-фермери заробляють на своїх екологічно чистих продуктах втридорога.
Для багатьох споживачів біо-продукти справді надто дорогі, аби дозволити собі перейти на них у повсякденному житті. Попри це попит на біо-продукти у Німеччині постійно зростає. Лише торік він зріс утричі. Але ринкова частка таких продуктів у загальному обороті продуктами харчування все ще мізерно мала – заледве чотири відсотки.
Катрин Іванов-Бєлов та її вівці
«Ми продаємо своє м'ясо виключно самі, - розповідає жінка. - Тобто, люди приходять до нас на наше подвір’я». Це дуже важливо, вважає фермерка, щоб люди на власні очі побачили, як і від яких тварин походять продукти, які їм пропонують. «Нам важливо показати нашим покупцям справедливе і сприятливе для довкілля ставлення до тварин», - каже Катрин.
Менше м’яса – більше «біо»
Фермери з Оверата самі споживають м'ясо лише один-два рази на тиждень. Катрин підрахувала: якщо кожен скоротить своє споживання м’яса на половину, то зекономлених коштів вистачить, аби купувати собі дорожче біо-м'ясо.
Розвитку галузі біо-продуктів сприяють також різні скандали, пов’язані з продуктами харчування – сказ у корів чи діоксин у яйцях. Насамперед молоді батьки віддають перевагу дорогим біо-продуктам для своїх чад: екологічне дитяче харчування посідає з відривом перше місце за популярністю серед біо-продуктів у Німеччині.
Автори: Яна Кнабе / Христина Ніколайчук
Редактор: Володимир Медяний
Немає коментарів:
Дописати коментар