"Кожному гарантується право вільного доступу до інформації про стан довкілля, про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення. Така інформація не може бути засекречена" ст.50 Конституції України

пʼятниця, 25 березня 2011 р.

§ TURTLE NEWS: [FOOD] Як обрати якісне печиво?


Як обрати якісне печиво? Щоб обрати максимально якісну продукцію варто пам'ятати, що якість печива визначається за станом його форми і поверхні, кольором, смаком, запахом і виглядом у зламі.

Перш за все, варто зазначити, що згідно ДСТУ 3781-98 «Печиво. Загальні технічні умови» залежно від рецептури та способу виробництва печиво поділяють на цукрове, затяжне (крекери, галети), здобне (пісочне, збивне, сухарики, горіхове), перешароване начинкою та діабетичне.

Якщо печиво продається на вагу чи у прозорій упаковці – зверніть увагу чи форма його правильна, чи поверхня не підгоріла, без здутих пухирців, що лопнули. Поверхня печива, обсипаного цукром, повинна бути покрита рівномірним шаром цукру. А поверхня печива глазурованого шоколадною чи кондитерською глазур'ю повинна бути без слідів «посивіння», помадна глазур не повинна бути липкою чи зацукрованою. У перешарованому печиві начинка не повинна виступати за краї печива і деформувати форму виробу.

Колір повинен бути властивий печиву цієї назви, проте він має бути рівномірним. Допускається темніше забарвлення частин рел'єфного малюнку, а також нижнього боку печива. У фасованому печиві загальний тон забарвлення кожного окремого виробу у пакувальній одиниці повинен бути однаковим. Смак і запах має бути властивий печиву конкретної назви, без сторонніх запахів та присмаків.

Щодо корисності калорійності печива, то тут зорієнтуватись просто. Найпоширеніше серед борошняних кондитерських виробів цукрове печиво, яке завжди вирізняється малюнком чи візерунком на поверхні, має дуже високу енергетичну цінність (може сягати до 500 ккал на 100г продукту), оскільки майже на третину складається з цукру та має високий вміст жиру. Неодмінно варто звертати увагу і на склад печива – чим менше в ньому складників і чим вони простіше – тим корисніше і безпечніше печиво. Зокрема, найпростішим і найбезпечнішим буде сухе галетне печиво по типу «Марія», «Шкільне», «Галетне». У печиві з глазурями та кольоровими начинками різноманітні ароматизатори, консерванти, хімічні розпушувачі та інші не зовсім натуральні компоненти зустрічаються у рази частіше. Як свідчать результати досліджень різних видів печива випробувальним центром ДП «Івано-Франківськстандартметрологія», найпоширенішими порушеннями є невідповідність нормативній документації рівня вологості та процентного складу жирів. Також зустрічається і вміст у печиві ГМО. Якщо вміст жиру та наявність ГМО покупець самостійно ніяк не зможе визначити, то стосовно вологості – справи простіше. Надзвичайно важливими для збереження відповідного рівня якості печива будуть належні умови як виробництва, так і реалізації. Печиво повинно зберігатись і реалізовуватись у добре провітрюваних приміщеннях з контрольованим рівнем вологості. Особливо це важливо для печива, яке продається на вагу та довший час стоїть у відкритих коробках у торгівельних залах. Адже навряд чи вам захочеться покуштувати вогке, пропахле усілякими сторонніми запахами печиво, та й такі умови реалізації можуть негативно вплинути і на його безпечність. Однак, якщо печиво дуже крихке, то його також не варто купувати, оскільки це може свідчити не стільки про його свіжість, скільки про порушення виробничих процесів і рецептури. Також, наголосимо, що згідно нормативних документів упаковку в якій більше 5% поламаного печива відносять до лому і воно не повинно вже реалізовуватись за ціною печива. Щодо печива в упаковці – у пакувальній одиниці до 400г допускається тільки одне зламане, а в упаковці понад 400г – 2 одиниці.

Термін придатності різних видів печива може різнитись від 60 діб (для здобного печива з масовою часткою жиру до 20%) до 6 місяців для цукрового печива, упакованого в полімерну плівку.

Ну і звичайно, звертайте увагу на маркування, як на індивідуальній упаковці, так і на пакувальній тарі (ящиках та упаковках печива). Зокрема, на коробках, банках, пачках, пакетах з печивом повинне бути марковання, що містить : назву підприємства виробника, його адресу і телефон; власну назву продукції; масу нетто; дату виготовлення ; термін придатності до споживання; інформаційні дані про склад, харчову та енергетичну цінність 100г продукту; інформація про вміст ГМО; позначення стандарту чи іншого нормативного документу згідно якого здійснюється виробництво.

Також можна виділити особливу категорію печива – діабетичного. На його упаковці обов'язково має бути вказана назва цукрозамінника та інформація про нього; вміст (розрахунковий) у грамах на 100г продукту цукрозамінника, загального цукру (в перерахунку на сахарозу); добову норму вживання сорбіту; напис «Вживати за призначенням лікаря»; символ, що характеризує належність печива до групи діабетичних виробів.
Джерело: ДП «Івано-Франківськстандартметрологія»
Коломия ВЕБ Портал
http://kolomyya.org/se/sites/pb/35511/
При використанні матеріалів обов'язкове посилання на Коломия ВЕБ Портал

Немає коментарів:

Дописати коментар